سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بررسی انواع تره بار و مواد غذایی

بررسی تمام ابعاد تره بار، موادغذایی و...
نظر

 

آیا شما نیز از کسانی هستید که در کنار هر وعده غذایی خود نوشابه مصرف می‌کنید؟ شما برای خوردن نوشابه بیشتر چه برندی را خریداری می‌نمایید؟

همانطور که می‌دانید در سال‌های اخیر نوشابه به عنوان یکی از پر طرفدارترین نوشیدنی‌های جهان شناخته شده است که آن را در کنار تمامی وعده‌های غذایی و یا در مهمانی‌ها و مجالس سرو می‌کنند.

حتما تا به حال در بازار برندهای گوناگونی از نوشابه را مشاهده کرده‌اید. تنوع در این نوشیدنی پرطرفدار موجب گشته تا فرد مطابق سلیقه خود هر یک از آن ها را خریداری کرده و مصرف نماید. در اینجا ما قصد داریم تا بهترین نوشابه جهان را به شما معرفی نماییم که این بهترین بر اساس سلیقه و نظر سنجی مردم تعیین شده است. اگر شما نیز از طرفداران این نوشیدنی خنک و گوارا هستید بهتر است در ادامه با ما همراه باشید.

 

 

بهترین نوشابه جهان

کوکاکولا، پپسی، عالیس، فانتا، میرندا، اسپرایت، سون آپ و‌.. از جمله نوشابه‌های موجود در بازار هستند که در ادامه به هر یک از آن‌هاخواهیم پرداخت.

کوکاکولا

همانطور که گفتیم طبق نظرسنجی‌هایی که در میان مردم انجام شده برخی از نوشابه‌ها به عنوان پرطرفدارترین نوشیدنی شناخته شده‌اند که در این میان برند کوکاکولا با لوگوی قرمز و نوستالژیکی که دارد رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

جالب است بدانید که برند کوکاکولا در بیش از 200 کشور به فروش می‌رسد و این نوشیدنی محصول شرکت آمریکایی کوکاکولا می‌باشد که به عنوان نماد فرهنگی ایالات متحده آمریکا نیز شناخته می‌شود و نام تجاری آن بیش از 67 میلیارد دلار ارزش دارد.

این نوشیدنی در بسیاری از کشورهای غربی با نام coke     شناخته می‌شود و در ایران و خاورمیانه به اختصار آن را کوکا نامیده‌اند.

 

پپسی

بعد از کوکاکولا دومین و پرطرفدارترین نوشابه در جهان برند پپسی است که بسیاری از افراد این نوشیدنی را به خاطر شیرینی زیاد و گاز کمی که دارد دوست ندارد. اما با توجه به نظرسنجی های انجام شده این برند توانسته طرفداران زیادی را پیدا کند.

در مورد این برند جالب است بدانید که پپسی اولین بار در سال 1893 به دست داروساز جوانی به نام کیلب برادهم ساخته شد که در ابتدا قصد او برای تولید نوشابه درمان درد معده بود و بعدها به عنوان یک نوشیدنی گازدار و غیر الکلی در جهان معروف شد.

همانطور که گفتیم پپسی همواره یکی از رقیبان بزرگ کوکاکولا به حساب می‌آید که  در میان ایرانیان به خاطر طعم خوب و گاز کمی که دارد محبوب شده است.

 

میرندا

از دیگر نوشابه‌های موجود در بازار که مخاطبان زیادی دارد نوشابه غیر‌الکلی میرندا بوده که در طعم‌های مختلفی چون پرتقال، گریپ فروت، توت فرنگی، آناناس، موز، لیمو، انگور و غیره در بازار موجود می‌باشند که از این میان طعم پرتغالی آن محبوبیت بسیاری دارد.

این نوشیدنی در سال 1999 میلادی تولید و به بازار عرضه شد که اسم آن بر گرفته از کلمه اسپرانتو به من معنای قابل تحسین و شگفت انگیز است که صاحب آن فردی به نام پپسیکو می‌باشد.

اسپرایت لیمویی

از دیگر نوشابه‌های غیرالکلی اسپرایت لیمویی بوده که در سال 1961 در ایالات متحده تولید و برای رقابت با نوشابه سون آپ به بازارعرضه شد.

در ابتدا هنگام تولید این نوشابه در تبلیغات طعم ترش مزه و نیروبخش را برای آن معرفی کردند که به خاطر بدون رنگ بودن نیز توانست محبوبیت بسیاری در میان مردم پیدا کند.

به عقیده برخی از مردم علت محبوبیت نوشابه اسپرایت بی رنگ بودن آن است که در صورت ریختن بر روی میز، لباس یا فرش، لک حاصل از آن به راحتی پاک خواهد شد.

فانتا

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم نوشابه کوکاکولا و پپسی در رنگ مشکی رقابت تنگاتنگی با یکدیگر دارند که در همین راستا رقابت بسیاری نیز بین نوشابه فانتا و میرندا  وجود دارد. نوشابه میرندا برای اولین بار در سال 1942 میلادی تولید و به بازار عرضه شد که خاستگاه آن به کشور آلمان باز می‌گردد.

به طور کلی فانتا بیش از 70 طعم مختلف داشته و طبق نظرسنجی‌های انجام شده این برند پنجمین برند محبوب مردم به شمار می‌آید.

کوکاکولا زیرو

کوکاکولا زیرو نام نوشابه‌های رژیمی است که از برند کوکاکولا می‌باشد. این نوشابه نیز همانند دیگر نوشابه‌های موجود در بازار طرفداران خاص خود را دارد که به دلیل فاقد کالری بودن زیرو خوانده می‌شود.

جالب است بدانید که این نوشابه در دنیا با نام بدون شکر تولید شده ولی در کانادا و آمریکا با نام بدون کالری عرضه می‌شود.

در مورد این نوشابه اینگونه می‌توان گفت که اگر چه بسیاری از مردم به خاطر بدون قند بودن طرفدار آن هستند، اما بر اساس نظر کارشناسان تغذیه قند مصنوعی موجود در این نوشابه‌ها نیز مضر بوده و نباید در مصرف آن زیاده روی کرد.

علاوه بر این متخصصان معتقدند که عدم وجود شکر در این نوشیدنی موجب بالا رفتن گاز آن شده و خطر ابتلا به سکته قلبی را بالا می‌برد.

از نظر رتبه بندی و نظر سنجی نیز این نوشابه در رده ششم قرار داشته که علت عدم محبوبیت آن طعم تلخ و گاز بسیار زیاد می‌باشد.